Det rekordselgende spillet «Infinity Blade», som nylig ble sluppet til iPad/iPhone, var opprinnelig tiltenkt for Kinect. Det avslører utvikleren nå i et intervju med spillnettstedet Joystiq.
Og en av Chair-grunnleggerne, Geremy Mustard, mener det ikke er umulig at det også blir sluppet som et Kinect-spill en gang i fremtiden.
- Hvis Kinect-salget virkelig tar av i jula, så hvem vet?
Det viser seg nemlig at grunnidéen til spillet kom gjennom et tankeeksperiment for hvordan et Kinect-spill kunne ha blitt.
- Vi har alltid kule idéer parat og hele skapelsen av «Infinity Blade» begynte som en diskusjon om «hvis vi skulle laget et Kinect-spill, hva ville det da vært? Hvordan ville et Chair-spill sett ut med Kinect-støtte»?
- Diskusjonen skjedde for halvannet år siden. Vi hadde et virkelig kult design og det er ikke så ulikt fra det ferdige spillet vi nå har; det har bare blitt tilpasset til iOS-skjermen - som jeg helt ærlig synes er det beste stedet for designet.
Allikevel påpeker Mustard at spillet ikke er en nedjustert utgave for iOS. «Infinity Blade» utvikles av Chair, som også stod bak det kritikerroste Xbox LIVE Arcade-spillet «Shadow Complex» i 2009. Et spill vi i PressFire virkelig satte pris på da det kom ut på XBLA i bytte mot en hundrelapp.
Les også: Vi møtte spillskaperne på E3-spillmessen i Los Angeles, noen uker før lanseringen av «Shadow Complex».
Spillet markerer også det første spillet til iPad/iPod Touch/iPhone, som benytter en spesialtilpasset versjon av Unreal 3-spillmotoren fra Epic. Motoren ble også brukt i en teknologidemo kalt «Epic Citadel», som fikk mye oppmerksomhet i høst.
Denne uken kunne Chair og Epic kunngjøre at «Infinity Blade» hadde knust alle omsetningsrekorder på App Store.
Spillet omsatte for 1,6 millioner dollar i løpet av de første fire dagene etter lansering, noe som henviste den tidligere rekordholderen («Cut the Rope») til andreplass på listen over de mest innbringende i-spillene.
«Infinity Blade» koster 35 kroner på App Store. Traileren kan du se her: