(PressFire.no): «Super Mario Run» kom ut til Android i dag, etter å ha vært ute til iOS siden før jul. Spillet har blitt lastet ned svært mange ganger så langt, men har ikke helt
- «Super Mario Run» nådde ikke omsetningsforventningene våre, sier sjefen sjøl, Nintendo-president Tatsumi Kimishima til Nikkei. Som er en litt merkelig ting si bare dagen etter lansering, kanskje.
Tidligere har vi fått vite at litt over fem prosent av de som lastet ned spillet og prøvde de første banene (som er gratis), faktisk endte opp med å kjøpe det.
På den andre siden har det strømmet inn penger på deres andre mobilspill, «Fire Emblem Heroes», som benytter seg av en langt mer aggressiv forretningsmodell enn «betal én gang»-måten til «Mario Run», hvor du kan fortsette å pumpe penger inn i spillet.
Men Nintendo er ikke helt fornøyd med dét, heller. De foretrekker den mer tradisjonelle måten å tjene penger på, og ser ikke ut til å bare ha maksimering av inntekter som mål.
- «Heroes» er avviket her. Helt ærlig, så foretrekker vi «Super Mario Run»-modellen, sier en annen sjef i selskapet.
«Fire Emblem» ble sluppet på iOS og Android samtidig, og er det Nintendo kaller «et eksperiment».
- Vi eksperimenterer med forskjellige måter å tjene penger på. Resultatet så langt av eksperimentene er at vi holder på å få trua på mobilsatsingen vår, sier Kimishima til Time.