(PressFire.no): Du har hørt regla før: - Filmspill er vanligvis ganske dårlige, men vårt spill blir fantastisk.
Situasjonen er ikke veldig annerledes for «Star Trek: The Video Game», som riktignok ikke delte navn med filmen «Star Trek Into Darkness». Det var likevel nøye planlagt mot premieren av den svært populære filmen.
Vår anmelder lot seg imidlertid ikke imponere, slaktet spillet med terningkast to og påpekte at mekanikken er for dårlig, historien uinteressant og at mange spill gjør alt bedre.
Han er ikke den eneste som er skuffet over spillet. J.J. Abrams, regissøren som har hatt enorm suksess i å revitalisere «Star Trek» på det store lerretet, slakter det selv.
- Det siste spillet, som var en stor skuffelse for meg, var vi faktisk involvert i fra begynnelsen. Så forstod vi at det gikk i en retning vi ikke var på vei for å oppnå det vi ville, forteller han, og fortsetter:
- Derfor meldte vi oss ut, men de fortsatte å lage det.
Videre påpeker han at et spill burde ha vært nyttig for serien, og være spennende med fantastisk mekanikk.
J.J. Abrams er en travel mann, som ikke bare også har tatt på seg en eller flere nye filmer i «Star Wars»-serien, men også har alliert seg med Valve for å lage filmer basert på de kritikerroste spillene «Half-Life» og «Portal».
Dermed beveger Abrams seg inn i et like farlig område – filmer basert på spill.