(PressFire.no) I forrige uke lanserte Capcom en viral markedskampanje som ledet opp til avdukingen av det neste kapittelet i den populære «Resident Evil»-serien.
Serien er flaggskipserien til den japanske spillgiganten Capcom, og i en ny presentasjon av den første traileren kommer det frem at selskapet er villige til å bruke enorme ressurser på den.
I videoen (se nederst) forteller utviklerne bak spillet at det er selskapets største prosjekt noensinne. Visstnok skal det være over 600 utviklere som jobber på spillet. 150 av dem skal komme fra selskapets hovedkvarter i Japan, mens de resterende skal være fra hele verden.
Ifølge spillets executive producer, Hiroyuki Kobayashi, har spillet en «større verden og dypere opplevelse enn du har spilt før». Da antar vi at han mener i denne serien.
Kobayashi har også avslørt at spillet, i likhet med «Resident evil 5», får en samarbeidsmodus,.
Hvis man skal tolke markedskampanjen som ledet opp til avdukingen av spillet, kan det se ut som handlingen kommer til å foregå over hele verden. Vi vet også at det blir gjensyn med både Leon S. Kennedy («Resident Evil 2», «Resident Evil 4») og Chris Redfield («Resident Evil», «Resident Evil: Code Veronica» og «Resident Evil 5») i spillet.
«Resident Evil 6» slippes til Xbox 360 og PlayStation 3 20. november.