Har lagt til tåke i «GTA: San Andreas»-remasteren for å «bedre» grafikken

Hvilket år er det?

30. november 2021 23:05

(PressFire.no): Den mye omtalte trilogien av «GTA»-spill som nylig kom ut har ikke akkurat badet øynene våre i utrolig remastered grafikk.

Snarere tvert i mot, der kanskje effektene er mer moderne, men det hele ser heller forferdelig ut – og merkelige feil og mangler har ødelagt mye. For eksempel regner det inne i biler, mens​ regnet også av en eller annen grunn rendres bak havet i horisonten.

I «San Andreas» ble det raskt klart at det var mer enn dette som var feil, som den komplette mangelen på tåke i spillet.

I gamle spill ble tåke gjerne innført for å skjule såkalt pop-in, der gjenstander og geometri poppet opp av intet fordi distansen spillet rendret grafikk ikke strakk seg veldig langt.

GTA San Andreas The Definitive Edition - Flying Over The Map - YouTube
Ikke så stort kart som det føltes i 2004...

I «San Andreas» var den også med på å underbygge illusjonen av en enorm og åpen verden, hvor du bare såvidt kunne kimte ting i horisonten. Denne effekten mangler helt i remaster-varianten, og dermed kan du glane fra én side av kartet til den andre om du kommer deg litt opp i høyden.

Dette, sammen med en forferdelig skyboks som gjør at spillet virker å foregå i en skoeske hvor det er malt skyer på innsiden, gjorde at remasteren med ett føltes veldig liten.

Det ble en lang forklaring, men nå er altså tåken tilbake i en oppdatering. Spillet ser øyeblikkelig langt bedre ut:

GTA Trilogy San Andreas adds ground fog to improvevisuals - Game News 24
Bedre!

Men det er jo fortsatt litt morsomt at man legger til tåke for å skjule grafisk rot i 2021.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3