Bare 0,2 prosent av «Cyberpunk»-kjøperne ba om pengene tilbake

Spillet har blitt en salgssuksess etter lanseringsklusset.

23. april 2021 12:53

(PressFire.no): Det ble mye ståhei rundt lanseringen av «Cyberpunk 2077», etter at det viste seg at spillet ble sluppet med en rekke feil og mangler.

Spesielt på PS4 og Xbox One var spillet nær uspillbart på grunn av bugs og lav ytelse.

Etter den kaotiske lanseringen og tilhørende sinne på internett, beklaget først CD Projekt Red og lovet tilbakebetalinger, før spillet ble trukket fra PlayStation-butikkene helt.

Etter hvert har det kommet en rekke oppdateringer som har fikset på deler i spillet, og i går ble det klart at spillet har blitt en kommersiell suksess for utviklerne. I et

Spillet hadde ved årsslutt 2020 solgt over 13,7 millioner eksemplarer. Vreden rundt lanseringen hadde minimal påvirkning, der rundt 30 000 personer ba om pengene tilbake – eller rundt 0,2 prosent av de som kjøpte spillet.

Dette til tross for at 45 prosent av salgene skjedde på nettopp PS4 og Xbox One.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3