(PressFire.no): Hvis du var en av dem som fikk testa «Anthem» i helga så er sannsynligheten stor for at du opplevde litt rusk i maskineriet.
Flere knyttet til PressFire hadde store problemer med å komme seg inn i spillet, som også leverte en heller ujevn opplevelse.
Nå ber Bioware om unnskyldning og forklarer hva som skjedde.
De påpeker spesifikt at testingen som var gjort internt ikke avslørte problemene som oppsto i den virkelige verden.
Videre mener de at de opprinnelig trodde at de hadde tatt høyde for serverkapasiteten, men innser at de undervurderte behovene.
Problemer knyttet til koblinger mellom plattformer var også noe som ikke dukket opp i intern testing, men tok dem på senga i helgas demo-testing.
Det skal også være problemer knyttet til hvilken tilgang visse brukere hadde fått flagget på kontoene – spesielt rundt forhåndsbestillinger og tilgang til demoen. Visse spillere fikk ikke tilgang til demoen i det hele tatt.
Sist, men ikke minst var det mange som fikk problemer med låst lastetid når de skulle fra Fort Tarsis og til en ekspedisjon. Dette problemet skal ha oppstått under visse forhold i intern testing, men utviklerne skal ha trodd at problemet var løst. De tror nå at problemet oppstår på grunn av forskjellige nettleverandører og nettverksoppsett hjemme.
Nå jobber de med å løse problemene og jobbet gjennom hele helga for å fikse så mangt av dem som mulig, hvor den låste lastetiden blir nevnt som et spesielt vanskelig problem.
«Anthem» slippes til PS4, Xbox One og pc 22. februar.