(PressFire.no): Den massive lanseringen av «Diablo III» hadde store tekniske skavanker som omsider ble fikset, og det kritikerroste actionrollespillet har etter hvert blitt mer stabilt.
På innholdssiden har utvikler Blizzard likevel sett seg nødt til å gjøre store justeringer, med lovnader om nye. Nå har de også innrømmet at det rett og slett er for lite innhold for dem på øverste ferdighetsnivå.
- Vi ser at utstyrsjaget ikke holder mål for et bærekraftig «end-game». Mange spiller hver eneste dag, men de kommer til å gå tom for ting å gjøre, om de ikke allerede har gjort det, skriver Blizzards samfunnsansvarlige, Micah «Bashiok» Whipple, som svar til en kritisk forumtråd.
Som de andre spillene i serien dreier «Diablo III» seg først og fremst om å kveste fiender for å få nytt utstyr. Det kan du blant annet selge på auksjonshuset for ekte penger - en prosess som også har hatt sine skjær i sjøen. For ikke å snakke om at overskuddet kan være skattepliktig.
Utstyrssamlingen er utvilsomt ikke noe de kommer til å gå bort fra, ifølge Bashiok:
- Å drepe fiender og finne gjenstander er kjempemoro, og jeg tror vi har fått til mange av de systemene godt, eller i det minste er på rett sti med noen justeringer, skriver han.
Det tvinger dem til å tenke helt nytt.
- For å være ærlig så er ikke dette «World of WarCraft». Vi kommer ikke til å klemme ut nye systemer og nytt innhold med et par måneders mellomrom. Det må være noe annet som holder folk engasjert, og vi er usikre på om det er der enda, fortsetter samfunnssjefen.
Blant planene om et mer levedyktig sluttspill finner vi spiller mot spiller-kampene, som egentlig skulle være med fra utgivelsen av. I stedet har de blitt utsatt på ubestemt tid.
Men heller ikke de skal ha nok krutt til å gjøre all jobben alene.
- Vi har noen tanker om progresjonssystemene, men de er ærlig talt en gedigen jobb om vi skal få dem til ordentlig, skriver Bashiok.
Det kan altså være en god stund til de aller ivrigste spillerne får se store endringer i innholdstilbudet.