
Call of Duty-skapere med MMO-planer?
Infinity Ward ansetter med tanke på å lage et MMO. Det hevder i hvert fall Destructoid, som skriver at de har snakket med innsidere.
Dette er et rykte som står seg godt mot annet rykte, for tidligere denne uken dukket det opp litt spenstig sladder vedrørende Call of Duty-studioet Infinity Ward, som står bak de mestselgende bidragene i Activisions skytespill.
For som vi skrev nylig vurderer dette spillstudioet å ta en pause fra Modern Warfare-delen av spillserien for å fokusere på et nytt, og foreløpig topphemmelig prosjekt.
Dette kan dreie seg om et onlinespill, nærmere bestemt et MMO, muligens lagt til samme univers som CoD-spillene, hevder Destructoid, som først skrev om sine konspirasjonsteorier før helgen.

- MMO, EN NATURLIG PROGRESJON FOR CALL OF DUTY
Innsidere som Destructoid har snakket med påstår at Infinity Ward for tiden ansetter med tanke på et slikt MMO-spill.
Spillstudioet skal ha hentet folk både fra Blizzard, som blant annet står bak det populære «World of Warcraft», og folk i Sony Online Entertainment som tidligere har «EverQuest II» oppført på CV’en sin.
Med tanke på den salgssuksessen som «Modern Warfare 2» har rukket å bli siden lanseringen 10. november, venter spillverdenen i spenning rundt flere nyheter om hva Infinity Ward har planlagt for fremtiden.
En lang ferie på Bahamas? «Modern Warfare 3» for julesalget 2011, etter at Treyarch har utviklet et Vietnamkrig-inspirert Call of Duty, forventet ferdig til neste høst? Et Call of Duty-MMO - eller kanskje noe helt, helt annet?
Les også: Anmeldelse av «Call of Duty: Modern Warfare 2».
Les også: Rykter om et Call of Duty lagt til Vietnam.
Foreløpig er dette trygt forankret i ryktebunken, men det har faktisk tidligere vært snakk om et MMO lagt til Call of Duty-universet.
- …når man tenker på andre eiendeler vi besitter og forvalter, for eksempel Call of Duty, og hva som ville vært den naturlige evolusjonen for et merkenavn som Call of Duty i et MMO-miljø, og hvordan kapitalisere på det…, er bruddstykket av interesse i denne sammenheng.
Dette sitatet fra Activision-topp Robert Kotick er hentet fra Stanley Technology Conferance i mars 2008, og ble gjengitt av Computer and Videogames.com. Det skulle ikke forundre om Kotick og Activision-toppene har dratt frem kalkulatoren og sett på resultatene etter «World of Warcraft», som de også gir ut...