(PressFire.no): Det virker som om utvikler CD Projekt går fra bunn til bunn for tida, etter en katastrofelansering av det etterlengtede «Cyberpunk 2077».
Spillet har vært fylt med bugs av varierende alvorlighetsgrad, mens konsollversjonen av spillene har svært lav oppløsning og kjører i bildeoppdateringer som grenser på uspillbart.
Det viser seg nå at det også er en fundamental feil med lagringsfilene i spillet som kan slå inn dersom lagringsfilen blir over åtte megabyte stor.
Flere spillere sier de har fått korrumperte lagringsfiler som ikke lenger vil la seg laste inn. Istedet får de feilmeldingen «save data is damaged and cannot be loaded». Flere melder om at de har fått en sort skjerm før lastingen var ferdig før dette – når filstørrelsene er rett oppunder grensen.
Nå svarer utviklerne, men det er dårlig nytt for de som har opplevd problemene. De ber nå spillerne roe ned på antallet gjenstander de plukker opp, som direkte påvirker lagringsfilstørrelsen.
- Beklageligvis er lagringsfilen skadet og kan ikke gjenopprettes, skriver CD Projekt på nettbutikken sin GOG.com.
- Vennligst bruk en eldre lagringsfil og prøv å ha færre gjenstander og crafting-materialer. Om du har benyttet deg av dupliserings-glitchen, last inn en lagringsfil som ikke har brukt den.
De skriver videre at begrensingen for størrelsen til lagringsfilen «kanskje blir økt i fremtiden», men at lagringsfiler som har blitt ødelagt vil forbli slik.
Problemet virker så langt å være begrenset til PC-versjonen av spillet.
Dette minner mye om problemene «Skyrim» møtte ved lansering på PS3, der størrelsen på lagringsfilen fikk innvirkning på hvordan spillet kjørte – et problem som ble større på konsoller som hadde mindre systemminne.