(PressFire.no): I kjølvannet av betatestingen som har vært for «Fallout 76» er det flere spillere som i sosiale medier har påpekt at de kan løpe fra alt og alle i spillet dersom de har en høyere bildeoppdatering.
Spillet har en maksimum bildeoppdatering på 60 bilder i sekundet, noe som allerede har fått hardbarka pc-tilhengerne til å se rødt (60 bilder i sekundet er ikke en bra opplevelse for de som har 144hz-skjermer, for eksempel).
Men ved å tukle med .ini-filene til spillet kan du skru av denne begrensingen, på samme måte som du kunne gjøre det med de tidligere spillene til Bethesda.
Det er flere som har gjort nettopp dette, i håp om å kunne få en smidigere spillopplevelse – men resultatet ble at alt av fysikkbaserte ting i spillet går mye kjappere, i tillegg til kjappere animasjoner på spilleren selv.
I bunnen av saken ser du en video som demonstrerer dette, der spilleren både slår og beveger seg mye raskere.
Reddit-bruker 420kushirino har lagt ut en annen video hvor han løper om kapp med en spiller som ikke har skrudd av begrensingen. Idet han kikker ned i bakken får han over 200 bilder i sekundet, og løper over tre ganger kjappere enn lagkameraten.
En annen bieffekt av at utviklerne har en kobling mellom bildefrekvensen og fysikken i spillet er dermed at du er bedre tjent med å kikke ned i bakken om du skal løpe fra fiender, selv om du ikke har skrudd av begrensingen.
For kikker du opp og tilfeldigvis får et fall i bildefrekvensen (for eksempel om datamaskinen din ikke holder stabilt 60 bilder i sekundet), vil du løpe treigere – og kan bli tatt igjen.
I et enkeltspillerspill ville ikke dette påvirket noe som helst, men i et flerspiller onlinespill er det litt krise at enkelte ting styres fra klienten til spillerne selv.
I en uttalelse til Kotaku sier Bethesda at de vet om problemet, men at det ikke vil komme en fiks innen lanseringen av spillet. Tidligere har selskapet sagt at folk må forvente «spektakulære bugs» i spillet.