(PressFire.no): Sjefen for «Gran Turismo»-serien, Kazunori Yamauchi, legger ikke mye mellom når han nå snakker om vanskelige tiden med PlayStation 3.
Skaperen, som har blitt notorisk for å slite med å forholder seg til lanseringsdatoer, avslører at konsollgenerasjonen under PlayStation 3 var et «mareritt».
- Vanskelig konsoll
- Vi har alltid press på oss for å selge, forteller han til IGN når de spør om hvorfor «Gran Turismo 6» solgte dårligere enn «Gran Turismo 5».
- Samtidig var hele situasjonen rundt «Gran Turismo 6» mot oss, hovedsakelig fordi PlayStation 3 var en veldig vanskelig maskin å utvikle for og forårsaket mye stress.
Fornøyd med PS4
Yamauchi er langt mer positiv til dagens konsoll – PlayStation 4, som han mener svarer til forventningene deres.
At konsollen er mye lettere å jobbe med betyr at de kan bruke mer tid på å utforske ytelse, og denne gangen skal de ikke være under press med å få noe ut, forteller Yamauchi.
Polyphony Digital og Sony kunngjorde i mai «Gran Turismo Sport», som ifølge Yamauchi er den største innovasjonen i serien siden «Gran Turismo 1».
Vår mann fikk prøve spillet under avdukingen i London og var sånn passe fornøyd, og spør om ikke det er på tide at de nå pensjonerer slagordet «The real driving simulator» når det finnes spill som «Project Cars» og «Assetto Corsa».
«Gran Turismo Sport» har en foreløpig lanseringsdato 16. november senere i år.