Hva gjør «Ninja Gaiden 4» så tilfredsstillende?

Hva gjør «Ninja Gaiden 4» så tilfredsstillende?

Vi diskuterer i ukas Rad Crew-episode.

(Rad Crew): Populariteten til ulike spillsjangre er i konstant endring. Og når noe nytt oppstår, faller gjerne noe annet i skyggen en stund.

«Character action»-spill som «Ninja Gaiden» og «Devil May Cry» var i stor grad fraværende gjennom PS4-generasjonen. Årsakene er mange, men én av dem er nok hvor populær soulslike-sjangeren ble på 2010-tallet. 

Vi vet ikke om «Ninja Gaiden 4» er det som trengs for å gjenreise denne sjangeren til høydene den hadde i sin storhetstid, men det er i alle fall en påminnelse på hvor bra disse spillene er, og hvor fattig gaming er uten.

Vi snakker om det fenomenale spillet i ukas Rad Crew, og hva som gjør det så tilfredsstillende - pluss: Vi oppsummerer også fem av våre andre favoritter i denne sjangeren opp gjennom årene. Litt tid blir det også til å snakke om Itagakis bortgang og andre nyheter fra uken som gikk.

Nyt showet så snakkes vi neste uke!