(PressFire.no): Det er i et lengre intervju med IGN at «Elden Ring»-regissør Hidetaka Miyazaki har røpet mer av innholdet som skal være i det etterlengtede spillet.
Han forklarer at spillet foregår i The Lands Between, et enormt området som han sier er lagd for å vise en utrolig skala og åpenhet.
Denne verdenen er så delt opp i seks områder, som alle har en større gudeaktig skikkelse som rår over seg. Spillet skal være såpass åpent at disse skal kunne tas i hvilken rekkefølge du vil, selv om spillet vil hinte om hva som kanskje er best å ta først.
Spillerne vil riktignok ikke kunne dra overalt fra første stund, men det vil være flere måter å takle hvert område på.
Selv om disse seks områdene er hovedoppgavene til spilleren, vil det også være en rekke andre plasser å besøke og å angripe, som fort, slott og katakomber. En sentral hub vil etter hvert åpne seg, og fast travel er med.
Man skal nå kunne både hoppe og ri hester (i motsetning til i f.eks. «Dark Souls»), og en ny egenskap der du får hjelp fra falne fiender er lagt til, uten at Miyazaki vil røpe akkurat hvordan det fungerer.
Slike spesialevner vil ikke låses opp via et skill tree, men heller være mulig å finne rundt om kring i verdenen, enten via å utforske eller fra figurer du møter.
Det skal være rundt 100 (!) slike evner, og spilleren skal i tillegg kunne bruke en rekke forskjellige våpen og magiske evner, dette for å la spillerne selv velge litt mer hvordan de tilnærmer seg spillet, sier Miyazaki.
Flerspiller er også med i spillet i form av at en annen spiller kan komme inn og hjelpe til.
Regissøren går også inn på historien i spillet, som er skrevet i samarbeid med George R.R. Martin, og spesifikt hvorfor spillerens figur kalles The Tarnished, du kan lese mer om det hos IGN.
Spillet lanseres 21. januar 2022 til Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series-konsollene, PlayStation 5 og PC.