(PressFire.no): Det er det respekterte japanske spillstudioet Platinum Games som åpner opp om det kansellerte «Scalebound»-spillet – et spill som skulle gis ut av Microsoft og utvikles av nemlig Platinum Games.
Sjefen for studioet, Atsushi Inaba, forteller til videogameschronicle.com at det ikke var lett å se på at Microsoft fikk all skylden for kanselleringen.
Han mener begge sidene feilet, men at det var Microsoft som fikk ufortjent mye tyn.
- Begge sidene feilet. Vi gjorde ikke tingene vi skulle gjøre som en utvikler. Å se fans bli sinte på Microsoft for kanselleringen var ikke lett for oss å se på. Realiteten er at når et spill i utvikling ikke kan lanseres så har begge partene feilet.
- Jeg ser det er flere steder hvor kunne gjort det bedre og jeg er sikker på at det er visse deler hvor Microsoft som utgiver-partner ønsket at de kunne ha gjort ting bedre. Sannheten er at ingen vil at et spill skal bli kansellert.
Videre avliver han ryktene om at spillet gjenoppstår på Nintendo Switch og bekrefter samtidig at det faktisk er Microsoft som eier merkevaren.
Han mener også at de kommer klokere ut av prosjektet – selv om leksjonene var at det smertefulle slaget.
«Scalebound» ble annonsert som en Xbox One-eksklusiv tittel under E3 i 2014 og ble kansellert i januar 2017.