(PressFire.no): Tidligere denne uka skreiv vi om hvordan «PUBG»-miljøet har funnet rare ting med skytesystemet i spillet.
Det viser seg at bildeoppdateringen er knyttet til rekyl og skuddhastighet, hvor skuddhastigheten per våpen gjør det bedre om den er synkronisert med bildeoppdateringen og gir de med lavere bildeoppdatering en klar ulempe.
Nå har også et lignende problem blitt oppdaget i «Fortnite» og diskutert i detalj på Reddit.
Digital Foundry har på sin side testet og bekreftet at det stemmer og ifølge testene til Digital Foundry har de med høyere bildefrekvens en fordel som teller 5,2 prosent.
Det viser seg at de som spiller med 30 bilder i sekundet har lavere skuddhastighet enn de som spiller med 60 og oppover.
Digital Foundry har selv testet på både pc og Switch, og kan bekrefte at begge påvirkes av problemet.
De skriver at dette er spesielt problematisk for Switch-versjonen, som er lås til 30 bilder i sekundet og i tillegg har muligheten til å spille på tvers av plattformene.
Epic forteller til Digital Foundry at de er klar over problemet og at de jobber med å løse det.
- Vi skal oppdatere spillerne så fort vi har mer informasjon.