(PressFire.no): Den finske spillutvikleren Frozenbyte har stått bak den elskede «Trine»-serien og slapp nylig det tredje spillet i serien.
Men alt har ikke gått som spillskaperne håpte – tilbakemeldingene fra mange spillere er svært negative.
Vår anmelder trillet terningkast fire, men kritiserte det for å være klønete og kaotisk.
En historie som ikke tar slutt
De to første spillene har et perspektiv fra siden i en klassisk plattformspill-stil, mens det nye spillet prøver seg på tredimensjonale miljøer. Det er delvis dette som har skapt problemer.
I tillegg har det kommet masse kritikk for spillets lengde, som klokker inn rundt seks til syv timer.
Dette etterfulgt av en slutt som hinter om en fortsettelse har gjort at folk har anklaget dem for et kynisk spill for å selge ett spill i flere deler.
På Steam hagler det med kritikk fra fans av de to forløperne som ikke vil anbefale noen å kjøpe det nye spillet.
Tar selvkritikk
Og nå, bare en uke etter lanseringen, går selskapet ut i en egenprodusert video (som du kan se i toppen av artikkelen) og beklager for at noen kanskje har fått feil inntrykk av spillet.
De innrømmer at de burde ha gjort en bedre jobb med å kommunisere premisset for spillet, selv om de tidlig fortalte om spillets lengde. De fortalte imidlertid ikke om slutten som gir inntrykk av at spillets historie skal fortsette i flere deler.
I den åpenhjertige videoen innrømmer de at de ikke helt visste hvordan de skulle kommunisere premisset for spillet og at de bare valgte ikke å si noe. De innrømmer også selv at de ikke var helt sikre på hvordan historien skulle fortsette, om den skulle komme i form av nedlastbare pakker eller egne spill.
De forteller videre at de nå vurderer situasjonen og at all utvikling av «Trine»-spill er satt på pause.