- Nå kan du stikke av hvis det blir for vanskelig

Valgfrihet i «Elden Ring» i ukas Rad Crew.

24. februar 2022 14:46

(PressFire.no): Den er kanskje ikke for alle, From Software sin unike brand av rollespill med fokus på brutale bosskamper og labyrintisk nivådesign, men de har jaggu funnet sitt marked. Og hypen har aldri vært større enn den er rundt «Elden Ring», det siste skuddet på treet.

Erik Fossum her fra Pressfire blir med på showet for å fortelle om sine dusinvis av timer som han har tilbrakt i spillet. Hør episoden for å få alle inntrykkene, og ikke minst få svaret på om det er vanskeligere, like vanskelig, eller lettere som resten av spillene til Hidetaka Miyazaki.

Den kanskje største forskjellen er at du kan angripe ting i hvilken rekkefølge du vil, og stikke av fra kamper istedenfor å stange hodet mot veggen igjen og igjen.

Pluss: Vi snakker spillsjangre som pleide å være en «big deal», men som nå enten er helt døde, eller ligger på life support i ei sykeseng et sted. Pek-og-klikk-eventyrsjangeren for eksempel, har gått fra kulturell dominans på 90-tallet til en veldig liten nisje nå. Og vi har fire flere på lista.

Til slutt blir det tid til å snakke om det briljante puzzle-spillet «Gorogoa», omtale av Razer sin «Kishi» kontroller til mobiltelefoner som fungerer overraskende godt, og «Hollow Knight», som også snart får en oppfølger.

Kos dere med episoden så snakkes vi neste uke, og da blir det enda mer «Elden Ring»!

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3