(PressFire.no): Nylig endret Krafton navnet på «Playerunknown’s Battlegrounds» til «PUBG: Battlegrounds» og mange spekulerte i om det skyldtes endringer med Brendan «Playerunknown» Greene sin stilling i selskapet.
Nå kommer faktisk beskjeden om at Greene forlater Krafton for å opprette et nytt uavhengig studio, men hvor Krafton har en liten andel.
I en uttalelse takker han PUBG og Krafton for å ha tatt sjansen på ham de siste fire årene.
- I dag gleder det meg å kunne ta det neste steget på reisen min for å lage en opplevelse jeg har sett for meg i årevis.
I annonseringen heter det videre at selskapet PlayerUnknown Productions nå utforsker systemer for å utforske massive åpne spill.
Det hører med til historien at Brendan Greene forlot «PUBG»-utviklingen allerede i 2019 for å utforske nye spillprosjekter innad i PUBG Corp.
I sin tid prøvde Brendan «Playerunknown» Greene å skape battle royale-visjonen sin i både «DayZ» og «H1Z1» før «Playerunknown’s Battlegrounds» ble bygget fra bunnen og opp i Unreal Engine og lansert i 2017.