(PressFire.no): Ingen skal beskylde spillskaperen Hideo Kojima for å være overtydelig når han snakker om spillene sine, men «Death Stranding» har nærmest blitt en liten vits når det kommer til kryptisk dans rundt grøten.
Men etter den nye traileren og nettsiden har det begynt å dukke opp mer informasjon som gir et klarere bilde av hva man egentlig skal gjøre i spillet.
Fra trailere har de fleste skjønt at spillet maler et dystopisk bilde hvor mennesket står i fare fra utryddelse – truet av mystiske overnaturlige vesener som der ut til å dukke opp fra en parallell verden.
Men igjen, hva skal man egentlig gjøre i spillet.
Ifølge teksten på nettsiden skal man «beskytte forsyninger fra banditter og holde seg trygg fra skumle strandede ting… eller å møte dem som er avhengig av deg».
Det er altså din oppgave å levere pakker gjennom skummelt og ulendt terreng, hvor man også har en kobling til andre spillere over hele verden. Man deler angivelig ruter, forsyninger og tilfluktsrom med andre spillere via nettet.
Spillet skal heller ikke ha en tradisjonell tilnærming til død eller «game over», hvor man heller havner i et alternativt univers og må finne veien tilbake til den «ekte» verden. Det påpekes også at man nesten aldri kan drepe fiendene sine for å komme tilbake, og at «hver død har en konsekvens» - hva enn det betyr.
Mange av elmentene i traileren ser velkjente ut for de som har spilt spill fra Hideo Kojima, men skaperen selv vil ikke beskrive det som et snikespill. Han trekker selv fra den sosiale delen av spillet som hovedelementet.
«Death Stranding» kommer til PS4 8. november.