Det nye skytespillet fra folkene bak «Black» vil dukke opp på E3 som starter neste uke. I den forbindelse har de sluppet den aller første traileren fra «Bodycount» (som du ser nederst i denne saken).
«Bodycount» har Codemasters EGO-engine i bunn, spillmotoren som du blant annet finner i bilspillene «DiRT» og «Race Driver GRID». Utviklerne har latt seg inspirere av skytespill som «Modern Warfare 2» og «Bad Company 2» for å lage en intens opplevelse i førstepersonperspektiv.
Flere E3 2010-nyheter finner du her.
Det at du kan ødelegge omgivelsene skaper en dynamisk ramme for «Bodycount», som gjør at det er naturlig å sammenligne dette spillet med «Battlefield: Bad Company 2».
For noen dager siden fortalte spillskaper Stuart Black at han og teamet hadde blitt nødt til å fjerne en planlagt samarbeidsmodus til «Bodycount».
Grunnen? Det er flere områder av spillet der utviklerne vil at du skal føle isolasjonen på kroppen.
- På smertefullt vis ble det tydeligere og tydeligere at det var flere viktige steder hvor det var absolutt nødvendig at du er helt alene for å føle isolasjon, fortalte Stuart Black i et intervju med Destructoid.
Den historiebaserte co-op-delen er altså skrelt bort, men Black bekreftet at man vil ha med en samarbeidsmodus som er oppdragsbasert – på samme måte som den du finner i spill som «Modern Warfare 2».
Ved å drepe mange fiender, får du i tillegg mulighet til å skaffe deg et dødelig forsprang. Det har blitt nevnt at du i likhet med i Modern Warfare-spillene kan kalle inn flyangrep om du savner det lille ekstra i online flerspiller.
- Vi er alle massive fans av skytespill i førsteperson og tror at det er plass for en revitalisert skytespillopplevelse. Hvis «Race Driver: GRID» handlet om essensen av racing, så er alt i «Bodycount» sentrert rundt kula og dens påvirkning av verdenen, sa Stuart Black i et intervju med Eurogamer i mars.
«Bodycount» utvikles for Xbox 360 og PlayStation 3 og skal etter planen slippes tidlig neste år.
Se den ferske E3-traileren her: