Annonse

Slik blir «The Witcher 3»-oppussingen

Får støtte for ray tracing, krysslagring og nytt innhold.

Slik blir «The Witcher 3»-oppussingen

Får støtte for ray tracing, krysslagring og nytt innhold.
15:47
19:20
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
19:20
15:47
TL;DR

​(PressFire.no): 14. desember lanserer CD Projekt RED den etterlengtede oppussingen av «The Witcher 3» til PlayStation 5, Xbox Series S/X og PC.

I en livestream i kveld viste utviklerne fram det vi kan forvente oss av oppgraderinger over dagens utgave.

På de nyeste konsollene fra Sony og Microsoft vil det komme to moduser: «Quality» og «Performance» som kjører i henholdsvis 30 og 60 bilder i sekundet.

PC, PS5 og Xbox Series X (de to siste i «Quality»-modusen) vil nå få støtte for ray tracing som simulerer skygge og lysrefleksjon i verdenen («global illumination»), mens «screen space»-refleksjoner er lagt til på alle overflater der det er naturlig.

PC-versjonen får også støtte for DLSS og et nytt «Ultra +»-grafikknivå. Detaljnivået på ting langt unna spilleren skal være skrudd betraktelig opp, for eksempel.

Utviklerne sier de har implementert en rekke modifiseringer gjort av spillerne, inkludert den populære «HD Reworked»-modden som har gjort «nesten alle» teksturer i spillet langt bedre. De har også gjort modeller og omgivelser bedre og pusset opp både gress og planteliv.

Spillet vil nå også få en egen foto-modus, mens en ny quest (med fullt stemmeskuespill fra originalskuespillerne) er lagt til for å låse opp våpen, rustninger og gjenstander basert på Netflix-serien.

https://www.youtube.com/watch?v=nBT2SP21f3Q

En rekke forbedringer er gjort på selve spillingen også:

Du skal nå endelig kunne pause under cut scenes, og velge å ta vekk minimapet dynamisk (slik at det forsvinner når du bare trasker rundt). Både tekst og brukergrensesnitt kan gjøres større eller mindre også – og kartet har nå filtre du kan skru på for å rydde litt i ikoner.

Under kamp vil det nå være mulig å hurtig fyre av trolldommer istedet for å bytte via menyhjulet, mens nye valg for kameravinkler også er lagt til. 

Du nå kan velge å ha kameraet nærmere enn tidligere. Det er mulig å velge en separat kameravinkelt for kamp, utforsking til fots og fra hesteryggen.

Til slutt så vil spillet nå støtte delte lagringsfiler mellom alle versjoner, slik at du kan gå fra PlayStation eller Xbox til PC – eller vice versa.

Oppdateringen kommer altså 14. desember og er gratis på alle plattformer.

Spillet er forøvrig til salgs i skrivende stund på Steam og GOG til 64 kroner for grunnspillet eller 80 kroner for «Game of the Year»-samlingen med grunnspillet og de to tilleggspakkene «Blood and Wine» og «Hearts of Stone».

På Xbox er spillet også på salg til henholdsvis 64 og 93 kroner for de to nevnte utgavene.

Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
No items found.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Får støtte for ray tracing, krysslagring og nytt innhold.
Slik blir «The Witcher 3»-oppussingen
Erik Fossum

​(PressFire.no): 14. desember lanserer CD Projekt RED den etterlengtede oppussingen av «The Witcher 3» til PlayStation 5, Xbox Series S/X og PC.

I en livestream i kveld viste utviklerne fram det vi kan forvente oss av oppgraderinger over dagens utgave.

På de nyeste konsollene fra Sony og Microsoft vil det komme to moduser: «Quality» og «Performance» som kjører i henholdsvis 30 og 60 bilder i sekundet.

PC, PS5 og Xbox Series X (de to siste i «Quality»-modusen) vil nå få støtte for ray tracing som simulerer skygge og lysrefleksjon i verdenen («global illumination»), mens «screen space»-refleksjoner er lagt til på alle overflater der det er naturlig.

PC-versjonen får også støtte for DLSS og et nytt «Ultra +»-grafikknivå. Detaljnivået på ting langt unna spilleren skal være skrudd betraktelig opp, for eksempel.

Utviklerne sier de har implementert en rekke modifiseringer gjort av spillerne, inkludert den populære «HD Reworked»-modden som har gjort «nesten alle» teksturer i spillet langt bedre. De har også gjort modeller og omgivelser bedre og pusset opp både gress og planteliv.

Spillet vil nå også få en egen foto-modus, mens en ny quest (med fullt stemmeskuespill fra originalskuespillerne) er lagt til for å låse opp våpen, rustninger og gjenstander basert på Netflix-serien.

https://www.youtube.com/watch?v=nBT2SP21f3Q

En rekke forbedringer er gjort på selve spillingen også:

Du skal nå endelig kunne pause under cut scenes, og velge å ta vekk minimapet dynamisk (slik at det forsvinner når du bare trasker rundt). Både tekst og brukergrensesnitt kan gjøres større eller mindre også – og kartet har nå filtre du kan skru på for å rydde litt i ikoner.

Under kamp vil det nå være mulig å hurtig fyre av trolldommer istedet for å bytte via menyhjulet, mens nye valg for kameravinkler også er lagt til. 

Du nå kan velge å ha kameraet nærmere enn tidligere. Det er mulig å velge en separat kameravinkelt for kamp, utforsking til fots og fra hesteryggen.

Til slutt så vil spillet nå støtte delte lagringsfiler mellom alle versjoner, slik at du kan gå fra PlayStation eller Xbox til PC – eller vice versa.

Oppdateringen kommer altså 14. desember og er gratis på alle plattformer.

Spillet er forøvrig til salgs i skrivende stund på Steam og GOG til 64 kroner for grunnspillet eller 80 kroner for «Game of the Year»-samlingen med grunnspillet og de to tilleggspakkene «Blood and Wine» og «Hearts of Stone».

På Xbox er spillet også på salg til henholdsvis 64 og 93 kroner for de to nevnte utgavene.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Slik blir «The Witcher 3»-oppussingen

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode