(PressFire.no): «Super Mario Run» har vært ute i en knapp uke, og selv om investorer har vært overraskende lunkne til mottakelsen spillet har fått, skal det ikke stå på tallene.
Les vår anmeldelse av spillet her.
I en pressemelding melder Nintendo at spillet ble lastet ned førti millioner ganger på mindre enn de fire første dagene spillet var ute.
Det betyr at «Super Mario Run» er blitt lastet ned flere ganger enn noen andre spill i serien er blitt solgt (det første «Super Mario Bros.» solgte rundt 40 millioner).
Det gjenstår derimot å se hvor mange som har spilt ferdig de fire demo-brettene og faktisk betalt for spillet.
Istedet for å ha et gratisspill som brukerne betaler for gjennom reklame eller små mikrotransaksjoner (slik de fleste mobilspill er), betaler du her én sum for å låse opp alt spillet har å tilby.
Tallene Nintendo nå går ut med står i kontrast til rapporteringen til flere mobilanalyseselskaper, der både SensorTower, Apptopia og flere andre har forkynnt om (og mange medier forvaltet videre) langt lavere nedlastingstall enn de som nå kommer fram – selv om også denne feilrapporteringen hadde enorme siffer.
Nå sier Apple selv at spillet har gruset alle lanseringer på App Store noensinne.
«Super Mario Run» er enda ikke ute på Android.
Nintendo avslutter pressemeldingen med å igjen slå fast at de gir ut spill på mobile plattformer for å øke bevisstheten rundt sine merkevarer. Det ser ut til å fungere.
Neste spill fra den japanske utvikleren på mobiler blir «Animal Crossing», mens strategispillserien «Fire Emblem» også står for tur.