(PressFire.no): Sonys presentasjon av kommende spill på onsdag manglet et spill vi lenge har hørt om, men enda ikke sett.
Flerspillerdelen av «The Last of Us Part II» ble som kjent gjort om til et frittstående spill og skulle bli et av Naughty Dogs såkalte «live service»-spill. Utviklingen har foregått siden 2020, og en gløtt på spillet var ikke usannsynlig.
Men nå sier utvikleren at spillet er utsatt enda mer, til tross for at vi ikke har fått en lanseringsdato.
Utsettelsen kommer samtidig som Bloomberg og journalist Jason Schreier forteller om problemer innad i selskapet.
Ifølge kilder i Naughty Dog skal en intern evaluering av spillet ha resultert i en nedskalering av utviklingen. En liten gruppe utviklere fortsetter å jobbe på spillet, mens selskapet vurderer hva de skal gjøre.
Enn så lenge er flerspillerspillet ikke blitt skrapet, men resten av utviklerne skal ha blitt flyttet over på andre prosjekter.
Sony kjøpte utvikler Bungie i fjor, og skal ha bedt selskapet ta en kikk på Naughty Dog-spillet. Det var denne evalueringen som endte i den plutselige bremsen – Bungie skal ha satt spørsmålstegn til hvorvidt spillet ville fenge spillerne over tid, ifølge Bloombergs kilder.