Slik ser det ut i «BioShock Infinite»

Endelig positive nyheter fra byen i skyene.

21. oktober 2012 15:14

(PressFire.no) Etter at det har vært stille en stund fra amerikanske Irrational Games og deres pågående prosjekt «BioShock Infinite», får vi endelig se noe som puster liv i spillet igjen.

Irrational Games lot fansen selv bestemme hvilket innehold som ble med i den nyeste traileren, og i dag ble den rykende ferske videoen lagt ut i samarbeid med Machinima. Du kan se den lenger ned.

Videoen demonstrerer blant annet hvordan det nye verktøyet Skyhook kommer til å fungere, og hvordan søtskumle Elisabeth kan være til hjelp i kamper. 

Alt til blodpumpende musikk som gjør at pekefingrene (eller tomlene) klør i spenning.

Spillet har høstet mye positiv kritikk for det lille vi har fått se så langt. Den 14 minutter lange videoen de slapp under E3 i fjor ble showets største vinner.

Columbia for ludditer

For dere som har interesse for spill utenfor det digitale kan kanskje nyheten fra Plaid Hat Games også varme i høstkulda. 

Det er nemlig klart at «BioShock Infinite» også får sitt eget brettspill, komplett med 52 miniatyrer og 11 unike figurer.

En av disse figurene blir også tilgjengelig til de som bestiller samlerversjonen av spillet. Brettspillet, som heter «BioShock Infinite: The Siege of Columbia», er ventet å komme rundt samme dato som selve spillet slippes.

Ettersom spillet slippes i slutten av februar, er det god tid til å skaffe en bit av Columbia som kan tas med til hytta i påsken.

Ansatte forsvinner

Det har vært mye usikkerhet rundt Irrational Games det siste halvåret.

Nate Wells sluttet som art director hos spillselskapet etter hele 13 år, for å så finne seg jobb i Naughty Dog, som holder på med et annet etterlengtet spill: «The Last of Us». 

- I et selskap med 200 mennesker blir det omskiftninger. Det føles ikke bra å se mennesker som Nate forlate oss når han har vært med oss så lenge.

- Men det har gått 13 år og jeg tror at folk nå og da må teste vingene sine. Jeg skal ikke stoppe dem, sa Ken Levine til Kotaku den gang.

Dumpet flerspillerdelen

I høst ble det klart at flerspillerdelen blir dumpet, og ytterligere ansatte forlot post. 

For ei knapp uke siden ble det kjent at Don Norbury og Clint Bundrick, sjefsdesignerne for den kunstige intelligensen og kampsystemet i spillet, har pakket sakene sine hos spillstudioet for å flytte til Microsoft – hvor den tidligere «BioShock Infinite»-produsenten Joseph Faulstick allerede dro i vår. Faulstick har derimot rukket å å bli erstattet av Rod Fergusson fra Epic Games.

Så får vi håpe at spillbarheten ikke tar et for stort skudd mot baugen på grunn av dette, og at «BioShock Infinite» ender opp med å bli like fantastisk som det ser ut.

«BioShock Infinite» er oppfølgeren til «BioShock»-serien, men tar oss opp over skyene i stedet for under vann denne gangen. Spillet lanseres 26. februar 2013, til PC, PlayStation 3 og Xbox 360. Her er traileren (fra Irrational og Machinima).

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3