(PressFire.no): Ventetiden har vært lang, men i løpet av året skal «Drømmefall» ut på den tredje og siste reisen.
– Det er ekstremt mye bakgrunnshistorie, ettersom dette er tredje spillet. Det er mye dybde, forklarer Dag Scheve til PressFire.
– Det blir litt som å skulle beskrive en sesong av «Game of Thrones» på 30 sekunder, sier Ragnar Tørnquist.
NB! Her kan du se vårt ferske «Draugen»-intervju, skrekkspillet den samme gjengen jobber med.
De norske utviklerne insisterer likevel at helt nye spillere også skal få utbytte av dette nye.
Vår reporter fikk anledning til å teste en bit av «Drømmefall Kapitler» i forbindelse med en pressedag hos dette Oslo-studioet.
Der fikk vi se en blanding av den åpne strukturen vi kjenner fra sandkassespill og det mer lineære, lagt til ulike «spillrom», der du skjønner at du har et sett oppgaver eller saker å undersøke – og fritt kan løse eller oppleve i ditt eget tempo og i rekkefølgen som behager deg.
– Vi har tatt imot feedbacken fra «Den Lengste Reisen», som hadde mange puzzles. Vi fikk mye skryt for disse, men enkelte syntes det var vanskelig å komme seg igjennom historien. Og «Drømmefall», som fløt veldig godt, men kanskje ikke var utfordrende nok for enkelte.
– Vi prøver å finne en gylden middelvei, forklarer Martin Bruusgaard i Red Thread Games om filosofien bak «Kapitler».
Konsekvenser og valg er et annet sentralt aspekt i «Drømmefall: Kapitler». Utviklerne hevder flere av disse vil forme historien og være avgjørende.
Spillet er planlagt lansert i november.
REPORTER/REDIGERING: Endre Vellene. FOTO: Marthe Marie Moen.