(PressFire.no): Et av fjorårets mest fargerike skytespill var nok «Bulletstorm», fra polske People Can Fly («Painkiller») og Epic Games («Gears of War», «Unreal Tournament»).
Det ultravoldelige spillet ble kjent for skytescener i sakte kino og svært frodig språk, som ikke var egnet for de yngre.
Spillet fikk stort sett positive anmeldelser og skal ha solgt bra på Xbox 360 og PlayStation 3, mens pc-versjonen ikke levde opp til forventningene. Det forteller Epic-sjefen Mike Capps i et ferskt intervju med Gamespot:
- Vi laget en pc-versjon av «Bulletstorm» og det gjorde det ikke bra på pc. Jeg tror at mye av grunnen skyldtes piratkopiering. Det var ikke den beste pc-overføringen heller, men piratkopiering var også et stort problem, sier han.
Han mener også at utgiveren Electronic Arts forventet mer av spillet.
- Jeg mener «Bulletstorm» var en kritikervinner, og jeg tror mange virkelig likte å se noe nytt. Fra et salgsperspektiv var det bra, men ikke fantastisk. Jeg tror EA hadde håpet at vi gjorde det bedre, forteller han.
Slutten av spillet hintet om en oppfølger. Capps avslører at den polske utvikleren også startet utviklingen på en oppfølger, men at de stoppet prosjektet:
- Vi tenkte mye på en oppfølger og hadde startet utviklingen på det, men vi fant et prosjekt som passet bedre for People Can Fly.
Han setter imidlertid døra på gløtt for at det kan komme en oppfølger i fremtiden og at slutten faktisk etterlot en følelse av å ville mer.