(PressFire.no): Er du en av dem som har vært med på å raide «skattegrotten» i «Destiny»?
Det blir det nå en slutt på, med en fersk spilloppdatering fra Bungie.
– Flokken fra den hellige «skattehulen» har innsett at deres endeløse offensiv mot Skywatch er forgjeves, og har trukket seg tilbake for å slikke sårene og planlegge neste angrep, skriver utvikleren i et notat (via Polygon).
I filmklippet her i artikkelen kan du se hvordan det gikk da vi i Dagbladet svingte innom den beryktede hulen. Det involverer grenseløs plaffing, fulgt av et rush for høste de søte fruktene.
Les også: De lunkne «Destiny»-anmeldelsene kan koste utvikleren 16 millioner kroner
Det gikk kort tid fra lansering før spillere oppdaget at de kunne utnytte en endeløs bølge av fiender i et visst område, som de kunne pløye ned som hvete til innhøsting.
De falne fiendene slapp verdifullt utstyr som spillerne kunne beine inn og knabbe.
Fiendene i området er ikke fjernet, men dukker nå opp med mye lengre intervaller. Nå tar det 40 sekunder før de våkner igjen – i stedet for bare seks.
Les også: Hundre millioner timer er allerede lagt igjen i denne galaksen
Utviklerne har gitt en forklaring på hvorfor de vil bremse opp «farmingen».
– Den sosiale opplevelsen ved en slik innhøsting er herlig, skriver Bungie, poetisk:
– Det å gjete en gruppe Voktere til å stille seg opp og skyte i riktig retning; hastverket i å krafse til seg byttet; det å komme seg unna før neste bølge; det lokkende skimmeret fra huleåpningen. Hvor kjapt spillersamfunnet organiserte denne aktiviteten gjør oss ydmyke og inspirerte.
Likevel kunne det ikke vare.
– Men å skyte på et svart hull time ut og time inn, det er ikke hvordan vi drømmer om at «Destiny» skal bli spilt. Vi håper det sosiale engasjementet i offentlige områder bare er én del av det som utgjør «Destiny»-opplevelsen.
«Destiny» er ute til PlayStation 3 og 4, og Xbox 360 og One.