(PressFire.no): I forrige uke bestemte folka bak storspillet «Destiny» at nok fikk være nok.
En bestemt hule i sci-fi-skytespillet tiltrakk seg så mye oppmerksomhet, og grunnen var en utømmelig kilde av godsaker som var enkelt tilgjengelig.
Alt man trengte å gjøre var å stille seg utenfor hulen, fyre av byge etter byge og etterpå sanke inn mengder av verdifullt utstyr.
«»Legenden om «skattegrotten» i «Destiny» lever imidlertid videre. Blant annet igjennom hyllestspillet fra Daniel Rosa kalt «Interactive Cave Shooting Simulator» – som kan spilles rett i nettleseren.
Budsjettet bak dette påfunnet kan neppe måle seg med de tre milliarder kronene Bungie har brukt på «Destiny». I Rosas spill er det for eksempel ikke påkostet å dytte inn fiender, slik «Destiny»-grotta hadde å by på med veldig korte intervallers mellomrom.
Du kan spille «Interactive Cave Shooting Simulator» her.
–Det finnes flere slike «Destiny»-skattehuler rundt om i spillet, men det spørs om noen av dem klarer å oppnå samme status som den mest omtalte.
Bungie rykket ut sist uke og oppdaterte spillet for å fjerne denne «exploiten».
– Den sosiale opplevelsen ved en slik innhøsting er herlig, kommenterte Bungie.
– Det å gjete en gruppe Voktere til å stille seg opp og skyte i riktig retning; hastverket i å krafse til seg byttet; det å komme seg unna før neste bølge; det lokkende skimmeret fra huleåpningen. Hvor kjapt spillersamfunnet organiserte denne aktiviteten gjør oss ydmyke og inspirerte.
– Men å skyte på et svart hull time ut og time inn, det er ikke hvordan vi drømmer om at «Destiny» skal bli spilt. Vi håper det sosiale engasjementet i offentlige områder bare er én del av det som utgjør «Destiny»-opplevelsen.
NB! I videovinduet i denne saken kan du se hvordan det gikk da noen Dagbladet-folk selv bestemte seg for å høste av fruktene fra denne «skattehulen».
(Video: Eugene Brandal Laran. Klipp: Endre Vellene).