«Drømmehula» i «Destiny» lever videre

Skattejakten ble eget spill.

30. september 2014 18:23

(PressFire.no): I forrige uke bestemte folka bak storspillet «Destiny» at nok fikk være nok.

En bestemt hule i sci-fi-skytespillet tiltrakk seg så mye oppmerksomhet, og grunnen var en utømmelig kilde av godsaker som var enkelt tilgjengelig.

Alt man trengte å gjøre var å stille seg utenfor hulen, fyre av byge etter byge og etterpå sanke inn mengder av verdifullt utstyr.

«»

Litt Destiny i nettleseren

Legenden om «skattegrotten» i «Destiny» lever imidlertid videre. Blant annet igjennom hyllestspillet fra Daniel Rosa kalt «Interactive Cave Shooting Simulator» som kan spilles rett i nettleseren.

Budsjettet bak dette påfunnet kan neppe måle seg med de tre milliarder kronene Bungie har brukt på «Destiny». I Rosas spill er det for eksempel ikke påkostet å dytte inn fiender, slik «Destiny»-grotta hadde å by på med veldig korte intervallers mellomrom.

Du kan spille «Interactive Cave Shooting Simulator» her.

Bungie: Ydmyke og inspirerte

Det finnes flere slike «Destiny»-skattehuler rundt om i spillet, men det spørs om noen av dem klarer å oppnå samme status som den mest omtalte.

Bungie rykket ut sist uke og oppdaterte spillet for å fjerne denne «exploiten».

– Den sosiale opplevelsen ved en slik innhøsting er herlig, kommenterte Bungie.

– Det å gjete en gruppe Voktere til å stille seg opp og skyte i riktig retning; hastverket i å krafse til seg byttet; det å komme seg unna før neste bølge; det lokkende skimmeret fra huleåpningen. Hvor kjapt spillersamfunnet organiserte denne aktiviteten gjør oss ydmyke og inspirerte.

– Men å skyte på et svart hull time ut og time inn, det er ikke hvordan vi drømmer om at «Destiny» skal bli spilt. Vi håper det sosiale engasjementet i offentlige områder bare er én del av det som utgjør «Destiny»-opplevelsen.

NB! I videovinduet i denne saken kan du se hvordan det gikk da noen Dagbladet-folk selv bestemte seg for å høste av fruktene fra denne «skattehulen».

(Video: Eugene Brandal Laran. Klipp: Endre Vellene).

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3