Tilbake til forumet
Denne brukeren har ikke startet noen tråder ennå.
I artikkelen: Microsoft med patent der reklamekikking byttes i spilltid 22.09.2026 07:38
Bare å se hvor mye Schibsted tar for en liten annonse som skal rulle å gå i Teknisk Ukeblad, skjønner man hvorfor reklame er så ekstremt lukrativt å få implementert. 90K skulle de ha for bare en liten fane.
Når vi mer og mer drar bort fra reklame. Vi har add blockers på kryss og tvers. Folk går mer og mer bort fra reklame. Det finnes f.eks ingen normale mennesker lenger som fortsatt ser filmer på betal tv med reklame pauser hvert 7-15 minutt.

Jeg forstår den økonomiske gevinsten Microsoft prøver å hente inn, men så lenge det finnes alternativer vil man alltid velge bort det plagsomme. At pausene inntreffer i perioder av spillet som er ikke like anspent vil ikke ha noe å si for de som allerede ikke takler å se reklame.
I artikkelen: Fjerner omstridt mikrobetaling fra «Monster Hunter Wilds» 18.09.2026 07:58
De kunne lett kompensert de som kjøpte det med å gi noe annet fra spillet.
Hadde selv en sånn opplevelse hvor jeg hadde kjøpt spillet Block & Load og spilte det en del, men de gikk F2P etter en stund og som kompensasjon fikk jeg et skin jeg allerede eide og måtte starte all progresjon av karakterene på nytt. Sluttet brått etter det.
I artikkelen: Quiz: Gøy på stranda 10.09.2026 13:00
Den nummer 5 var altfor streng med rettskriving. Glemte jo da også å ta med ":", Ga til slutt opp av å prøve siste ordet mangfoldige ganger.
Nummer 10 traff rett i mitt midt-aldrende hjerte. Spilte det ekstremt mye på Sega da jeg var liten.
I artikkelen: «Civilization VII» får atomalder og romutvidelse 09.09.2026 11:05
Prøvde nå Civ 7 under gratis perioden og det er ikke et SÅ dårlig spill folk vil ha det til. Det er litt unødvendig tregt og tidsepokene er slurvete gjennomført og plagsomme til tross for at det er forbedret fra release. Syntes også det er litt kjedelig at de har fokusert så mye til å få det så balansert som mulig. Virker ikke at det eksisterer noen Babylon Civ 6 strategier eller Vikings hit and run strats.
Men spillet er helt gjennomsnittlig bra. Det er mye som funker og det føles som ett nytt Civ, bare en del mer nye funksjoner og grafiske forfriskninger. Tror jeg trenger en del mods for å skikkelig få gleden av spillet. Spesielt hva en endring å skifte en policy/tradition vil gi. F.eks er 2 + Gold pr settlement bedre enn 15% Gold pr gold improvement? Kan ikke sitte å regne på alle sånne små detaljer, spesielt når jeg ikke har 100% kontroll på alt jeg har bygget.
I artikkelen: «Mario Kart 8» på Switch 2 får splittskjerm for åtte spillere 07.09.2026 07:51
De gjorde også en bitte liten ganske ubetydelig endring. Hastigheten man får ble økt med den minste margin. Noe som gjorde at alle super optimaliserte rekorder ble raskt meningsløse.
I artikkelen: «James Pond»-skaperen raser mot AI-generert spillsamling 01.09.2026 07:42
Første tegnet til AI er figurene som ser kliss like til alt AI slop som kommer ut, men jeg kunne godt blitt lurt. Syntes AI generelt er vanskeligere å vanskeligere å oppdage. Hadde jeg ikke blitt advart på forhånd er jeg ikke sikker på at jeg hadde tenkt mer over saken.
I artikkelen: Konami sikter mot årlige «Silent Hill»-spill 31.08.2026 09:17
Årlig utgivelse av spill høres ut som en ledelses plan kontra en utvikler. Enten medføre enormt og skadelig arbeidspress eller hemningsløst bruk av KI, noe som begge vil påvirke kvaliteten.
I artikkelen: «Heroes of Might and Magic 3» får remake 27.08.2026 13:28
Ikke bare er orginalen på GoG, det er også laget ekstra gratis innhold av fans som holder skyhøyt nivå av forbedringer og gjør spillet langt mer underholdene. Horn of The Abyss, VCMI og 3 nye fraksjoner (Cove, Factory, Bulwark) som alle er balansert godt inn.Horn of the Abyss - Heroes III Wiki
I artikkelen: «The Witcher 4» sikter mot 2028 25.08.2026 10:17
Kjenner jeg gleder meg allerede til 2030 når de slipper det